خبر جوان
خبر جوان کردستان

 ارسال به دوستان

تابستان امسال صورت گرفت؛
خبرگزاری جوان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در تابستان امسال به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت 10 هزار و 600 جوان و نوجوان استان در کلاس‌های قرآنی شرکت کردند.
خبرگزاری فارس: مشارکت 10 هزار نوجوان کردستانی در کلاس‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در مراسم پایانی دهمین نمایشگاه آثار علوم قرآنی و تجلیل از فعالان فرهنگی هنری مروج و مبلغ علوم قرآنی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، اظهار داشت: فعالیت‌های کلاس‌های قرآنی امسال در سه حوزه کانون‌های فرهنگی هنری، مجتمع‌ها و موسسات قرآنی انجام شده به طوری که در 183 کانون فرهنگی هنری مساجد استان، 350 کلاس تشکیل و 9 هزار نفر از جوانان و نوجوانان در فعالیت‌های قرآنی مشارکت داشتند.
وی افزود: همچنین 600 نفر در موسسات قرآنی و در 9 مجتمع قرآنی استان نیز 54 کلاس تشکیل و بیش از یک‌هزار نفر آموزش قرآن دیدند.
مسئول برگزاری دهمین نمایشگاه استانی آثار علوم قرآنی با عنوان شهر باران در ادامه، بیان داشت: کلاس‌های قرآنی هر ساله در فصل تابستان و به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان در سطح استان برگزار می‌شود.
میمنت‌آبادی از اعزام کاروان نور برای نخستین بار در کردستان به شهرستان‌ها به مدت 10 شب خبر داد و افزود: این برنامه شامل گروه‌های تواشیح، حافظان و قاریان قرآنی است که در طول ماه مبارک رمضان به شهرستان‌های مختلف استان اعزام شدند.
وی اضافه کرد: برگزاری محفل جزخوانی قرآن کریم در تمام شهرستان‌ها، دهستان‌ها و مرکز استان، حضور کارشناسان قرآنی و موذنین در برنامه‌های شبکه استانی، برگزاری دومین دوره قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان منطقه در شهرستان دهگلان از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ماه مبارک رمضان بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره استانی جلوه‌های فرهنگی هنری نماز در چهار بخش شعر، نقاشی، خوشنویسی و عکس با محوریت نماز در شهرستان کامیاران اشاره کرد و افزود: همچنین طرح تفسیر سوره انفال با عنوان 1445 با مشارکت نوجوانان و جوانان استان برگزار شد.
میمنت‌آبادی اعلام کرد: دهمین نمایشگاه علوم قرآنی با حضور مراکز فرهنگی و موسسات قرآنی معتبر کشور از 25 مردادماه امسال تا سوم شهریورماه به مدت 10 روز با ارائه آخرین کتب پیرامون قرآن کریم، آثار هنری هنرمندان برجسته استان در رشته‌های خوشنویسی، معرق‌کاری، منبت و صنایع چوبی در محل نمایشگاه‌های صنایع دستی استان برپا شده بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح تعویض قرآن‌های فرسوده نیز با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سطح استان در حال اجر است.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 23:41
بابک

 ارسال به دوستان

معاون استاندار کردستان اعلام کرد:
خبرگزاری جوان: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه کردستان جزو استان‌های امن کشور است، گفت: با هرگونه عملیات تروریستی در استان به شدت برخورد می‌کنیم.
خبرگزاری فارس: تشدید برخورد با عملیات‌هاي تروریستی در کردستان

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، ایرج حسن‌زاده قبل از ظهر امروز در همایش توجیهی و کارگاه آموزشی هیئت امناء و ائمه جماعت مساجد و اماکن متبرکه در سنندج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر، گفت: نقش محوری مسجد بر کسی پوشیده نیست، مساجد از زمان صدر اسلام تاکنون مرکز تصمیم‌گیری‌های کلان بوده، در دوران شاهنشاهی مساجد جایگاه و منزلت مستحکمی برخوردار نبودند و به جای ترویج و اشاعه ارزش‌های دینی مروج بی‌بندوباری و ارزش‌های ضددینی بود.
وی افزود: شاه دیکتاتور از قدرت روحانیت احساس ترس و از فعالیت‌های آنها جلوگیری می‌کرد و مراجع و علما و روحانیون در مرکز کشور، قم، مشهد و حوزه‌ها تبعید می‌کرد.
حسن‌زاده با شاره به شهادت ماموستا شیخ‌الاسلام و برهان عالی در ماه مبارک رمضان، گفت: آنها  در راستای تبلیغ و روشنگری دین و صیانت از مقدسات اسلام به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
وی تصریح کرد: سیاست گروه‌های تروریستی از شهادت جوانان و روحانیون متدین، تضعیف اسلام و ایجاد فاصله بین شیعه و سنی است که در همین راستا هیئت امنا مساجد باید برای از بین بردن این فاصله‌ها ارتباط و تعامل دو سویه  بین مردم و دولت برقرار کنند.
حسن‌زاده افزود: دولت با هرگونه عملیات تروریستی به شدت برخورد می‌کند و هرگونه نقشه و توطئه بر ضد نظام و منافع اسلامی را خنثی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: طبق حق حاکمیت داخلی دولت‌ها، هیچ کشوری حق تعرض و عملیات تروریستی در داخل کشور دیگری را ندارد ما هم موظفیم طبق قانون از حقوق تمامیت ارضی خود دفاع کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان جزو استان‌های امن کشور است، تصریح کرد: استان کردستان نیازمند سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال است و تنها در سایه امنیت می‌تواند به رشد و شکوفایی خود برسد.
حسن‌زاده حفظ امنیت و آرامش در استان را نیازمند تعامل و ارتباط مردم و مسئولان عنوان و تاکید کرد: تنها بر پایه سیاست وحدت، اجماع، وفاق، همدلی و برادری در مقابل دشمنان مصون خواهیم بود.  



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 23:40
بابک

 ارسال به دوستان

 
خبرگزاری جوان: دقایقی پیش یک بمب صوتی در سنندج منفجر شد.
خبرگزاری فارس: انفجار یک بمب صوتی در سنندج

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، این بمب که در یک کیو‌سک تلفن جنب پمپ بنزین میدان لشگر سنندج جاسازی شده بود، منفجر شد ولی هیچ گونه تلفات جانی و مالی نداشته است.
به گفته معاون اجتماعی فرماندهي انتظامي کردستان انفجار این بمب خسارت مالی و جانی نداشته است.
ا‌براهیم کاظمی‌نژاد افزود: به احتمال زیاد این بمب صوتی از طريق کنترل از راه دور منفجر شده است.
وي گفت: دشمنا‌ن نظام همواره به دنبال ضربه زدن به نظام با ایجاد تفرقه و جدایی در بین مردم کردستان و نظام اسلامی هستند که برای تحقق این مهم همواره دست به اقدامات تر‌وریستی می‌زنند



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 23:39
بابک

 ارسال به دوستان

معاون فناوری شرکت مخابرات ایران:
خبرگزاری جوان: همایش سراسری فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور مدیران عامل شرکت‌های مخابرات سراسر کشور در سنندج آغاز به کار کرد.
خبرگزاری فارس: پهناي باند در ايران به 13 درصد مي‌رسد

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران عصر امروز در این همایش دو روزه که در هتل شادی سنندج آغاز به کار کرد با بیان اینکه افزایش ضریب نفوذ پهناي باند یکی از برنامه‌های اصلی شرکت مخابرات است، اظهار داشت: پایان برنامه پنجم توسعه زمینه نفوذ پهناي باند باید به 13 درصد برسد. 
علیرضا صیدی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده صددر‌صد مناطق شهری و روستاهای بالای 500 خانوار باید به این پهناي باند دسترسی داشته باشند. 
وی خاطرنشان کرد: ایران در بخش تلفن رتبه دوم را در خاورمیانه و شمال آفریقا داراست که این جایگاه بسیار مناسبی و قابل تحسین است.
وی در سخنان خود خصوصي کردن شرکت مخابرات را زمینه‌ای برای توسعه فعالیت‌های این حوزه اعلام کرد و بیان داشت: هدف از برگزاری این همایش تببین محورهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراهم کردن زمینه برای کاری جهانی در راستای سه محور مباحث علمی و ارائه مقاله، توجه به توسعه شبکه فناوری و بررسی اهداف برنامه پنجم توسعه است.
معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران یادآور شد: تمام سعی ما بر این است که فاصله‌ای که با کشورهای توسعه یافته داریم در یک زمان‌بندی مناسب جبران شود. 
مدیر عامل شرکت مخابرات استان کردستان نیز در مراسم آغاز به کار این همایش بیان داشت: در این همایش کارگاه‌های آموزشی و کارگروه‌های مختلف برگزار می‌شود.
محمد سعید احمدی افزود: توسعه خدمت‌رسانی به مردم و توجه به نیازهای مردم یک امر ضروری است و باید در این راستا تلاش شود.
نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش پیشرفت هرجامعه را نیازمند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آن جامعه بیان کرد و افزود: توجه به این مهم یک ضرورت است و باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.
سید عماد حسینی تصریح کرد: از محورهای اصلی برنامه پنجم توسعه توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات است بنابراین باید در این زمینه همراه و همگام باشیم. 
وی تصریح کرد: مجلس آمادگی کامل را برای حمایت از این بخش دارد و نمونه بارز آن مخالفت با ادغام وزارت فناوری با سایر وزارنخانه‌ها است. 
در روز دوم این همایش مدیر عامل شرکت مخابرات کشور نیز در سنندج حضور خواهد داشت و در پایان راهکارهایی برای اجرایی شدن سیاست‌های کاری شرکت مخابرات مورد بررسی قرار می گیرد. 
همایش سراسری فناوری اطلاعات و ارتباطات از امروز به مدت دو روز در هتل شادی سنندج در حال برگزاری است.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 23:38
بابک

 ارسال به دوستان

فرماندار دهگلان:
خبرگزاری جوان: فرماندار شهرستان دهگلان با بیان اینکه این شهرستان اداره تعاون ندارد، گفت: استقرار این اداره تعاون در شهرستان دهگلان ضروری است.
خبرگزاری فارس: دهگلان اداره تعاون ندارد

به گزارش خبرگزاری جوان  از سنندج، علی مفاخری صبح امروز در جلسه‌ برنامه‌ریزی هفته دولت با انتقاد از عملکرد بانک‌های عامل در عدم ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اظهار داشت: بانک‌ها، عامل اصلی گردش چرخه سرمایه‌گذاری و اقتصاد در کشور هستند.
وی با بیان اینکه تعاونی یک کار گروهی است، گفت: باید در این نهاد روحیه همکاری در بین کارکنان بسیار فعال باشد.
به گفته فرماندار دهگلان در بخش تعاونی در سال جهاد اقتصادی در یک جامعه سالم معیشت مردم باید سالم باشد و این امر بدون سرمایه‌گذاری و اشتغال امکان‌پذیر نیست.
مفاخری خاطرنشان کرد: سهمیه شهرستان دهگلان در سال 90 بالغ بر 2 هزار 800 نفر است که از این میزان تعهدات 20 درصد آن در این شهرستان تحقق یافته است.
سرپرست اداره‌کل تعاون استان کردستان نیز در این جلسه بیان داشت: تعاون بخش کوچکی از اقتصاد ایران است که در بخش مسکن مهر تامین سرپناه برای افراد بی‌بضاعت و توسعه‌ای صادرات نقش فعال داشته و در سالی که مزین به سال جهاد اقتصادی است، جهادگونه عمل کرده است.
اردلان‌منش اعلام کرد: از 142 تعاونی در شهرستان دهگلان 80 درصد آن در بخش کشاورزی و صنعت و معدن است.
وی عنوان کرد: به دلیل عدم وجود اداره تعاون و صندوق مهر امام رضا در شهرستان دهگلان تعداد آمار اشتغال در این شهرستان به نام شهرستان قروه ثبت می‌شود.
در حال حاضر از 5 هزار و 500  نفر عضو تعاونی در کردستان 3 هزار و 500 نفر آن از شهرستان دهگلان هستند.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 23:37
بابک

 در آينده‌اي نزديك؛

 

خبرگزاری جوان: مسئول دبیرخانه هيئت نظارت بر کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، از برگزاری مرحله استانی هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد در آينده‌اي نزديك در سنندج خبر داد.

خبرگزاری فارس: جشنواره قرآنی مدهامتان در کردستان برگزار می‌شود

کامل گلباغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  جوان در سنندج، اظهار داشت: مرحله استانی هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان از سلسله جشنواره‌های جوانان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در 28 شهریور ماه جاری در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با بیان اینکه این مسابقات ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، خاطرنشان کرد: جشنواره مدهامتان در هفت رشته شامل قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، صحیح‌خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، تفسیر قرآن کریم، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، حضور پرنشاط‌‌ اعضای کانون‌های مساجد در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌های مساجد به کشف استعدادهای قرآنی و آشنایی بیشتر مردم با استعدادهای قرآنی موجود در کانون‌های مساجد را از اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان ذکر کرد.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات حفظ در پنج بخش یک، سه، 10، 20 و 30 جزء (حفظ کل) قرآن کریم، افزود: رشته صحیح‌خوانی ویژه گروه سنی هشت تا 15 سال است که آزمون همراه با قرائت یک رکعت نماز در حضور داوران از شرکت کنندگان گرفته می‌شود.
گلباغی تصریح کرد: رشته اذان نیز در دو گروه سنی زیر و بالای 16 سال و ترتیل‌خوانی ویژه مجریان طرح تلاوت نور با تایید امام جماعت مسجد برگزار میشود.
وی رشته تفسیر را ویژه امامان جماعت مساجد ذکر کرد و افزود: مسابقات تفسیر نیز از چهار جزء اول قرآن کریم از کتاب تفسیر همراه و رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و تصحیح اذکار نماز هشتم نیز مهر ماه امسال در محل مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار خواهد شد. 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان، در ادامه اظهار داشت: شرکت در رشته‌های ترتیل و اذان، ویژه موذنان و تالیان طرح تلاوت نور نیز مستلزم ارائه تایید کتبی امام جماعت مسجد است.
گلباغی با اشاره به لحاظ شرط سنی 16 تا 30 سال برای شرکت در این مسابقات، یادآور شد: در رشته تفسیر حداکثر سن 40 سال است.
وی در ادامه با بیان اینکه از نفرات اول تا سوم هر رشته با اهدا لوح تقدیر و جوائز ارزنده‌ای تجلیل می‌شود، افزود: نفر اول برادران در رشته‌های قرائت، حفظ در سه بخش 10، 20 و 30 جزء (حفظ کل)، اذان، ترتیل و تفسیر برای حضور در مرحله کشوری به استان زنجان معرفی می‌شود.
وی در پایان اظهار داشت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند با تلفن‌های 3283859-0871 و 3246544-0871 دبیرخانه امور مساجد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تماس حاصل نمایند.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 23:36
بابک

 استاندار کردستان:

باج‌گیری اوج درماندگی گروه‌های ضدانقلاب است

خبرگزاری جوان: استاندار کردستان با اشاره به باج‌گیری گروه‌های ضدانقلاب و معاند نظام اسلامی در مناطق مرزی، گفت: فشار بر مردم عادی و وادار کردن آنان به موضع‌گیری علیه نظام اسلامی، اوج درماندگی و نداشتن پایگاه مردمی این گروهک‌ها است.

خبرگزاری فارس: باج‌گیری اوج درماندگی گروه‌های ضدانقلاب است

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علیرضا شهبازی با بیان اینکه مردم این استان به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد و اطمینان قلبی دارند، اظهار داشت: همین موضوع موجب شده تا گروه‌های معاند خود نیز به این نتیجه برسند که هیچ‌گاه در میان ملت کرد جایگاهی نداشته‌اند.
استاندار کردستان عنوان کرد: در یکسال اخیر شاهد برخی گروگانگیری‌ها و باج‌خواهی گروهک‌های تروریستی از تعدادی از مردم عادی در مناطق مختلف استان کردستان بوده‌ایم که این اقدامات مذبوحانه نشان از استیصال آنان و به ویژه حامیان استکباری آنان در تقابل با ملت کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی تصریح کرد: فشار بر مردم عادی و وادار کردن آنان به موضع‌گیری علیه نظام اوج درماندگی و نداشتن پایگاه مردمی این گروهک‌ها را نشان می‌دهد که امیدواریم برخوردهای قاطع نیروهای مدافع نظام که در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، ریشه این تروریست‌ها را در مناطق غربی کشور بخشکاند.
استاندار کردستان هدف اصلی اقدامات تروریستی در کردستان را ترسیم چهره امنیتی از کردستان در کشور ذکر کرد و اظهار داشت: با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری در نامیدن استان کردستان به یک استان فرهنگی، این حربه دشمنان ناکام ماند.
وی هدف قراردادن زیرساخت‌های اقتصادی و فعالان این عرصه توسط گروه‌های معاند را نشانی دیگر از ماهیت ضدمردمی آنان دانست و افزود: مرگ و نابودی ضدانقلاب در توسعه همه جانبه استان است که در راه رسیدن به این آرمان مردمی، نظام و مسئولان تاکنون از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.
شهبازی در پایان گفت: مردم قدرشناس کردستان شایسته دریافت بهترین خدمات هستند و امیدواریم روحیه شادی و نشاطی که به ویژه در یکسال اخیر در میان مردم ایجاد شده است، با مسئولیت‌پذیری بیشتر کارگزاران نظام در استان تداوم یابد.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 23:35
بابک

 ارسال به دوستان

مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان خبر داد:
سرمایه‌گذاری برای کاهش هدررفت آب در کردستان

خبرگزاری جوان: مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان گفت: برای کاهش هدررفت آب و استفاده بهینه از این منابع، سرمایه‌گذاری و اقدامات موثری در استان انجام شده است.

خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذاری برای کاهش هدررفت آب در کردستان

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، شاهین پاکروح صبح امروز در نخستین جلسه شورای انسجام‌بخشی مدیران وزارت نیرو در کردستان، ضمن تشریح وضعیت موجود آب استان و طرح‌های در دست احداث سدسازی و انتقال آب و نیروگاه‌های برق آبی، گفت: با سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه آب و کاهش هدررفت منابع آبی شاهد حاشیه امنیتی مناسبی در زمینه آب و برق در استان خواهیم بود.
پاکروح همچنین پروژه آبرسانی به شهر قروه و اختصاص آب حوزه قزل‌اوزن به استان که اعتباری نزدیک به 100 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است را از دیگر پروژه‌های قابل توجه آینده این شرکت اعلام کرد.
رحمان رحیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هم ضمن برشمردن پروژه‌های مجتمع شیوه ده، مجتمع اوباتو و سنته به عنوان پروژه‌های مهم آینده این شرکت، از ارتقای قابل ملاحظه رتبه این شرکت در ارزیابی‌های استانی و کشوری در زمینه خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان خبر داد.
صادق ارشدی، مدیر امور انتقال برق استان پروژه احداث خط و پست 400 کیلو ولت در منطقه را در زمینه صادرات انرژی برق و پایداری شبکه حائز اهمیت دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن آن تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری نیز بازسازی شبکه فاضلاب شهری را از جمله پروژه‌های مهم و هزینه‌بر این شرکت از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به استان اعلام کرد که در مطرح شد و اظهار امیدواری نمود با تسریع در جذب اعتبارات این پروژه  روند اجرای آن شتاب بیشتری بگیرد.
علیرضا تخت‌شاهی با اشاره به اهمیت مسکن مهر در تامین مسکن اقشار کم درآمد، خواستار تامین اعتبارات بیشتر از سوی استانداری برای اجرایی شدن تعهدات شرکت آب و فاضلاب شهری در این زمینه شد. 
مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی کردستان  نیز در ادامه این جلسه با اشاره به پروژه‌های مصوب نیروگاه در سفر اول هیئت دولت، از وارد مدار شدن سیکل بخار این نیروگاه تا پایان سال جاری خبر داد.
مجید رحیمی‌فر عنوان کرد: واحدهای 1 و 2 گازی نیروگاه سنندج در سال 84 و واحدهای 3 و 4 در سال 85 افتتاح شده است. 
وی در ادامه افزود: انرژی تولیدی نیروگاه با سطح ولتاژ 230 کیلو ولت از طریق شش خط به پست‌های 230 کیلو ولت سنندج، 230 کیلو ولت دیواندره و 230 کیلو ولت شهید چمران کرمانشاه متصل است و امیدواریم به منظور افزایش قدرت انتقال انرژی تولیدی، در آینده نزدیک این پست‌های نیروگاهی از شش خط به 12 خط افزایش یابند.
در پایان این جلسه بر لزوم تقویت و شناساندن شورا تاکید و خواستار  برگزاری جلسات با مقامات ارشد استانی به منظور حل مشکلات صنعت آب و برق  و همچنین برگزاری جلسات مستمر شورا شدند. 



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 23:33
بابک

 ماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

مجلس موافق اجرای طرح نظارت بر نمایندگان است

خبرگزاری جوان: نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس گفت: نمایندگان با اجرای طرح نظارت بر خود در مجلس موافق هستند و به آن رأی موافق داده‌اند.

خبرگزاری فارس: مجلس موافق اجرای طرح نظارت بر نمایندگان است

سیدعماد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، اظهار داشت: طرح نظارت بر نمایندگان مجلس طرحی خوب و قابل قبول است و بعد از تعطیلات در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گفته نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، هر مکان و دستگاهی نیاز به نظارت دارد و مجلس نیز از این قضیه مستثنی نیست و نمایندگان نیز مخالف اجرای این طرح نیستند.
حسینی تاکید کرد: اما اجرای این قانون نباید به گونه‌ای باشد که وظیفه و رسالت اصلی را از نمایندگان مردم در مجلس سلب کند بلکه باید به نحوی اعمال شود که نظارت صحیح بر عملکرد نمایندگان به ویژه در حوزه مالی صورت گیرد.
وی افزود: این قانون نباید راهگشا برای حل مسائل و مشکلات باشد بلکه باید مانع از ایجاد مسائل و مشکلات شود.
نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح یک فوریتی این مسئله تصویب و به کمیسیون ارجاع شده است که خروجی آن نیز در مجلس تصویب خواهد شد.

* امسال افزایش قیمت بنزین نداریم
مخبر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: امسال هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
حسینی تصریح کرد: چون در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی و به ویژه بنزین محسوس و جهشی بود لذا امسال نباید قیمت‌ها افزایش پیدا کند.
به گفته وی، در حال حاضر قیمت 700 تومانی بنزین به نهایت خود یعنی فوب خلیج فارس رسیده است.
نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین به ادامه سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و افزود: تا زمانی که قیمت سهمیه‌بندی و آزاد به 550 تومان برسدٰ سهمیه‌بندی همچنان ادامه دارد.
حسینی در ادامه گفت: تولید بنزین کشور در بهترین شرایط 44 میلیون لیتر است در صورتی که میانگین مصرف ما در حدود 65 تا 70 هزار لیتر است و خلأ موجود از طریق واردات این محصول پر می‌شود.
وی در پایان اضافه کرد: خط تولید آبادان نیز با تولید روزانه 6 میلیون لیتر دوباره وارد می‌شود و این بخشی از کمبودها را جبران می‌کند.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 23:33
بابک

 فرماندار دهگلان:

شهرداری دهگلان در عمران شهری پرونده موفقی ندارند

خبرگزاری جوان: فرماندار شهرستان دهگلان با تاکید بر همت شورای اسلامی و شهرداری برای انجام پروژه های عمران شهری، گفت: شهرداری و شورای دهگلان در زمینه عمران شهری پرونده موفقی ندارند.

خبرگزاری فارس: شهرداری دهگلان در عمران شهری پرونده موفقی ندارند

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، علی مفاخری بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهرداران اسبق و جدید دهگلان، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولان شأنی جز خدمتگزاری ندارند و این در عمل ثابت شده است.
وی در ادامه با تقدیر از زحمات شهردار و سرپرستان سابق شهرداری دهگلان، افزود: برای خرد فردی در زندگی فرصت خدمتگزاری ایجاد می‌شود و باید از آن فرصت در راستای خدت به مردم استفاده کد، چرا که فرصت خدمتگزاری خیلی زود از دست می‌رود.
فرماندار دهگلان بیان داشت: مردم منتظر تحول عظیم در اجرای طرح‌های بزرگ عمران شهری در دهگلان هستند.
مفاخری وظایف شهردار در این زمینه را بسیار گسترده و سنگین دانست و بر ضرورت تغییر مبلمان شهری تاکید و توسعه عمران شهری و تلاش برای رفع کمبودهای شهری را امری ضروری عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نه شهرداری و نه شورا در زمینه عمران شهری پرونده موفقی ندارند که این موجب عدم رضایت شهروندان شده است.
فرماندار شهرستان دهگلان با اشاره به تحول بزرگ در این شهرستان در دولت نهم و دهم، گفت: با ارتقای بخش دهگلان به عنوان شهرستان باید ایده و فکر جدید مبلمان شهری را تغییر داد و دهگلان را به شهری زیبا با توجه به استعدادهای مطلوب تبدیل کرد.
مفاخری در ادامه از شهردار جدید خواست تا اعتماد مردم نسبت به شهرداری را بیش از بیش افزایش دهد تا با مشارکت آن در زمینه اجرای طرح‌های عمران شهری موفق باشد.
ماموستا سیدصدیق سلیمانی امام جمعه دهگلان نیز در این مراسم اظهار داشت: در سال جهادی اقتصادی، دولتمردان و مسئولان ما با تاسی از امیر مومنان(ع) و عدالت آن بزرگوار و همچنین با الگوپذیری از عملکرد شهیدان رجایی و باهنر به خدمت‌رسانی و اجرایی عدالت در عرصه خدمات‌رسانی بپردازند و لذت شیرین خدمت در نظام جمهوری اسلامی را به کام مردم بخشانند.
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات سیدوفا حسینی شهردار سابق دهگلان، قدرت‌الله سیف‌پناهی به عنوان شهردار جدید دهگلان معرفی شد.
سیدوفا حسینی در تاریخ اسفند ماه سال 89 به پیشنهاد شورای شهر و با حکم استاندار کردستان شهردار دهگلان شد و حدود کمتر از 3 ماه بیش استعفا خود را تقدیم شورای اسلامی این شهر کرد.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 23:29
بابک
درباره وبلاگ


به وبلاگ باشگاه خبر جوان سنندج خوش امدید فرهادی
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبر جوان و آدرس khabarjavankordestan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تصادفی -->
src="http://LoxBlog.Com/fs/fallw.js">