خبر جوان
خبر جوان کردستان

 مدیرعامل شرکت برق کردستان خبرداد:

خبرگزاری جوان: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از کاهش 18 مگاواتی پیک مصرف برق در مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
خبرگزاری فارس: کاهش 18 مگاواتی پیک مصرف برق در کردستان

محمدمصطفی نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، اظهار داشت: پیک بار شبانه در مرداد ماه سال گذشته 399 مگاوات بود که امسال این میزان به 381 مگاوات کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها سبب شد که مدیریت مصرف حامل‌های انرژی به دست خود مردم برسد، افزود: مصرف حامل‌های انرژی به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به همکاری مردم استان با صنعت برق اشاره کرد و گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد همکاری صمیمانه همشهریان در سطح استان بوده‌ایم و این منجر به کاهش محسوس مصرف شده است.
وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از 35 هزار مشترک جدید به شبکه برق استان اضافه شده است.
نجفیان ادامه داد: با وجود این تعداد مشترک برق، مصرف برق در ساعات اوج به ویژه در گرم‌ترین فصل سال کاهش 81 مگاواتی پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تصریح کرد: تاکنون خاموشی خاصی در سطح استان به دلیل کمبود نیروی برق نداشته‌ایم.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق استان کردستان ابراز امیدواری کرد: با رعایت الگوی مصرف توسط مردم و به ویژه ادارات سطح استان، این میزان مصرف نیز کاهش یابد و شاهد تداوم روند کاهش مصرف برق در سطح استان باشیم.

* ایجاد واحد میز خدمت در شرکت برق کردستان
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق استان کردستان در ادامه گفت: به منظور دستیابی آسان و سریع شهروندان به خدمات و نیز  ارائه خدمات به موقع و موثر به مشترکین و تکریم ارباب رجوع، واحد میز خدمت در ستاد و مدیریت های تابعه شهرستان‌های شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان راه‌اندازی شد.  
نجفیان ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعین در ارتباط با امور مربوطه، دریافت مدارک و درخواست‌های مراجعین، انجام امور و در خواست‌های متقاضیان در صورت امکان و اعلام تاریخ مراجعه بعدی یا ارائه خدمت نهایی به مراجعین و دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعین از جمله شرح وظایف این مسئول این واحد است.
وی عنوان کرد: واحد خدمت در ابتدای درب ورودی شرکت مستقر می‌شود و ارباب رجوع پس از مراجعه به مسئول آن در محل انتظار مستقر می‌شوند و خدمت خود را از طریق این واحد و بدون مراجعه حضوری به واحدهای مربوطه دریافت می‌کنند.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:42
بابک

 مدیرکل ارشاد کردستان خبر داد:

خبرگزاری جوان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تولید فیلم مستند آفاق و افلاک توسط این اداره کل در آستانه هفته دفاع مقدس خبر داد.
خبرگزاری فارس: تولید فیلم مستند آفاق و افلاک در كردستان

قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، اظهار داشت: در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، فیلم مستند آفاق و افلاک به تهیه کنندگی و کارگردانی مجید نصرتی و حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج تولید شد.
وی افزود: این فیلم مستند به شرح حال زندگی شهید امیر سرتیپ علیرضا یاوری از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در ایام دلدادگی می‌پردازد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به مقام شامخ شهدای هشت سال جنگ تحمیلی از وظایف دینی و ملی همه پدید آورندگان آثار فرهنگی ـ هنری در هر قالب هنری است.
میمنت‌آبادی حمایت از آثار فیلمسازان موضوع ایثار و شهادت را در اولویت طرح‌های حمایتی این اداره‌کل عنوان و خاطرنشان کرد: نوار غربی کشور و جبهه میانی ایام مقاومت و دفاع مقدس و رشادت‌های شهدای گرانقدر نیازمند معرفی بیشتر به نسل آینده است.
وی اضافه کرد: در تولید فیلم مستند آفاق و افلاک، فیروز محمدی به عنوان تصویر بردار و پرویز مقدمی به عنوان تدوینگر حضور داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه ساخت فیلم‌های مستند و کارهای هنری به منظور نمایش رشادت‌های رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس در قالب زبان هنر را در نشر فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت دانست و بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد.
میمنت‌آبادی افزود: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه آنان در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. 
شهید یاوری مسئول مخابرات گروهان ارکان گردان 812 مهدی تیپ دوم لشکر 81 زرهی کرمانشاه بود که در اول آذرماه سال 60 در منطقه عملیاتی سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:42
بابک

 برای نخستین بار صورت گرفت؛

خبرگزاری جوان: مسئول بسیج دانشجویی ناحیه‌ مقاومت بسیج سپاه قروه گفت: امسال برای نخستین بار این شهرستان میزبان اردوهای جهادی بسیج دانشجویی از دانشگاه‌های تهران و کردستان است.
خبرگزاری فارس: برگزاری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی در قروه

محمود منتشلو در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، اظهار داشت: 70 دانشجوی بسیجی دختر و پسر از دانشگاه‌های شهید رجایی و شهید شمسی‌پور تهران و دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی کاربردی و پیام نور قروه به ظرفیت 2 هزار نفر روز در این اردوها شرکت دارند.
مسئول بسیج دانشجویی ناحیه‌ مقاومت بسیج سپاه قروه با بیان اینکه این اردوها از 12 شهریور ماه جاری در این شهرستان آغاز شده و تا آخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت: دانشجویان حاضر در این اردوها در دو بخش سریش‌آباد و چهاردولی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، عمرانی و بهداشتی به ساکنان مناطق محروم خدمت‌رسانی خواهند کرد.
وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی دانشجویان با مشکلات روستاییان و در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: اردوهای جهادی با هدف محرومیت‌زدایی برپا شده است.
منتشلو ادامه داد: به فرموده‌ امام راحل(ره) تنها کسانی با ما تا آخر خط می‌مانند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند.
مسئول بسیج دانشجویی ناحیه‌ مقاومت بسیج سپاه قروه با اشاره به اینکه اردوی جهادی می‌تواند مقدمه‌ای باشد بر درک حقیقی مستضعفان و استمرار ظلم‌ستیزی، تصریح کرد: بدین ترتیب آمادگی برای مبارزه در راه تحقق آرمان‌های انقلاب از دیگر دستاوردهای این اردوها است.
سعیدی از مسئولان گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی هم از اعزام دانشجویان 20 دانشگاه تهران برای انجام کارهای جهادی در کردستان خبر داد و افزود: این طرح برای نخستین بار در این استان به اجرا درمی‌آید و مردم کردستان همکاری و تعامل سازنده‌ای با دانشجویان داشته‌اند.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:41
بابک

 ارسال به دوستان

به منظور بهره‌مندی کارگران از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای؛
خبرگزاری جوان: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: به منظور فراهم نمودن زمینه‌های بهره‌مندی کارگران از مزایای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تفاهمنامه‌ همکاری بین اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و خانه کارگر منقعد شد.
خبرگزاری فارس: تفاهمنامه‌ای بین فنی‌حرفه‌ای و خانه کارگر کردستان منعقد شد

سیدجمیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، از انعقاد تفاهمنامه همکاری آموزشی کارگران استان برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی به معرفی شدگان خانه کارگر خبر داد.
وی افزود: این تفاهمنامه همکاری آموزشی بین این اداره کل و دبیرخانه اجرایی خانه کارگر استان، به منظور نیازسنجی و احصا نیازهای آموزشی، استفاده بهینه از توان کارشناسی برای توسعه آموزش‌های مورد نیاز و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون صورت گرفته است. 
وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان باید کمک در انجام نیازسنجی آموزشی، معرفی کارگران شاغل به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای طی دوره‌ها براساس امکانات و استاندارهای موجود و اخذ آزمون‌های تئوری و عملی از متقاضیان و صدور پروانه مهارت برای شاغلین صنعت ساختمان و همچنین صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای بر اساس ضوابط و مقررات اقدام شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان ادامه داد: همچنین تامین فضای آموزشی مناسب کارگاه و تجهیزات مورد نیاز و معرفی به موقع کارگران برای گذراندن آموزش‌های مورد نیاز از تعهدات خانه کارگر استان، طبق این تفاهمنامه است.
احمدی در پایان عنوان کرد: این تفاهمنامه در 5 ماده و 19 بند به مدت یکسال تنظیم شده و دو طرف ملزم به اجرای مفاد آن هستند.
آغاز ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فنی حرفه‌ای کردستان 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان همچنین از آغاز ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌های برق الکترونیک و تعمیر و نگهداری خودرو در سال تحصیلی 91 -90 در مقطع کاردانی به صورت پودمانی بدون کنکور در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای سنندج در حال انجام است.
وی افزود: با توجه به امکانات، تجهیزات و تکنولوژی مهارت‌آموزی و نیروی انسانی توانمند و کارآمد در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، برای اولین بار در استان ثبت‌نام دانشجو در مقطع کاردانی به صورت پودمانی بدون کنکور در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در دو رشته برق الکترونیک و ابزار دقیق و تعمیر و نگهداری خودرو فعالیت دانشجو می‌پذیرد.
احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و تمهیدات لازم، مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای سنندج در اوایل بهمن ماه سال جاری به صورت دوره‌های پودمانی در مقاطع کاردانی بدون کنکور فعالیت خود را آغاز می‌کند.
احمدی ادامه داد: خدمات مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای  که برای اولین بار در مرکز استان راه‌اندازی شده است دارای امکانات منحصر به فرد از جمله امکانات رفاهی خوابگاه، سلف سرویس، سرویس ایاب و ذهاب، کتابخانه و کارگاه‌های آموزشی مجهز به امکانات و تجهیزات مهارتی مطابق با تکنولوژی روز است.
وی در پایان تصریح کرد: این اقدام در فاز اول در شهرستان سنندج صورت می‌گیرد و در فازهای بعدی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای  در سایر مراکز شهرستان‌های تابعه استان متناسب با رشته‌های مورد نیاز راه‌اندازی خواهد شد.

 



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:40
بابک

 ارسال به دوستان

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان:
خبرگزاری جوان: مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر مشارکت جدی و فعال بانوان ادارات استان در این برنامه‌ها تاکید کرد.
خبرگزاری فارس: مشارکت بانوان در برنامه‌های دفاع مقدس الزامی است

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، سهیلا نصرصادقی ظهر امروز در جلسه کمیته بانون دفاع مقدس کردستان در سالن دولت استانداری، اظهار داشت: بانوان نیز دوشادوش مردان در راستای دفاع از میهن اسلامیمان در دوران جنگ تحمیلی تلاش کردند و باید به نوعی این مجاهدت‌ها به نسل جوان جامعه انتقال یابد.
وی عنوان کرد: آشنایی نسل جدید انقلاب با این رشادت‌ها زمینه مصون داشتن آنان در برابر تهاجمات بیگانگان را میسر می‌سازد و مانع از اثرگذاری برنامه‌های دشمنان برای اغفال جوانان خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان خاطرنشان کرد: بزرگداشت دفاع مقدس بزرگداشت یک حادثه و صرفا هشت سال دفاع مقدس نیست بلکه بزرگداشت یک فرهنگ غنی در نظام جمهوری اسلامی است.
به گفته نصرصادقی، معنا و مفهوم دفاع مقدس موجب شده که این فرهنگ دامنه بیشتری پیدا کند و ظرفیت ماندگاری آن نیز در بین اذهان عمومی همچنان باقی بماند.
وی از ایمان به خدا و پیروی از دستورات رهبری به عنوان بزرگترین سلاح رزمندگان و ملت ایران در دفاع از میهن اسلامی نام برد و گفت: با این سلاح چنان درسی به قدرت‌های استکبار دادند که دیگر یارای چنین جسارتی در برابر ملت ایران را به خود نمی‌دهند.
مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان عزت و عظمت امروز ایران اسلامی و اقتدار این کشور اسلامی در جهان را نشأت گرفته از شهامت، ولایت‌مداری، شهادت‌طلبی و روحیه ایثارگرانه رزمندگان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.
نصرصادقی در ادامه با یادآوری اینکه امروز جنگ نرم نیز توسط استکبار جهانی علیه ملت‌های مسلمان و به ویژه ایران آغاز شده است، نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده به منظور جلوگیری از اغفال جوانان را سنگین‌تر از گذشته خواند.
وی گفت: سست شدن پایه‌های خانواده و در نهایت متزلزل شدن جامعه اسلامی از اهداف راه‌اندازی هجمه فرهنگی دشمنان است که با غفلت بانوان اهداف دشمنان در این زمینه محقق خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان در پایان افزود: زنان ایرانی در دفاع مقدس به خوبی نشان دادند که هیچ توطئه‌ای بر عقاید آنان علیه نظام اسلامی اثرگذار نیست و همواره زبانزد بوده و هستند.

 



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:39
بابک

 ارسال به دوستان

مسئول بسیج خواهران سپاه بیت‌المقدس کردستان:
خبرگزاری جوان: مسئول بسیج خواهران سپاه بیت‌المقدس کردستان با عنوان اینکه بانوان در دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند، گفت: بیان این رشادت‌ها در قالب سخنرانی و اجرای برنامه‌های مختلف ضروری است.
خبرگزاری فارس: بازخوانی نقش بانوان در دفاع مقدس ضروری است

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، ناهید منصوری ظهر امروز در جلسه کمیته بانوان هفته دفاع مقدس در سنندج، حضور گسترده بانوان در عرصه‌های مختلف را مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام دانست و افزود: برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته دفاع مقدس و مشارکت معنادار بانوان در این برنامه‌ها موجب ناکامی و ناامیدی بیشتر دشمنان می‌شود. 
مسئول بسیج خواهران سپاه بیت‌المقدس کردستان به توطئه‌های استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آنان راه‌های مختلفی را برای سرنگونی نظام اسلامی آزمودند که در همه آنها با شکست روبه‌رو شدند. 
منصوری مهم‌ترین عامل ایستادگی ملت ایران در برابر خودخواهی استکبار جهانی را ایمان قوی و توکل به خداوند دانست و اضافه کرد: ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبود تجهیزات جنگی و نیروی انسانی با تکیه بر ایمان پیروز شد و امروز هم پیروزی این ملت در همه عرصه‌ها حتمی است.
وی به پیروزی مقتدرانه ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله اشاره کرد و گفت: در صدر این حماسه، حدیث فداکاری، صبوری و استقامت بانوان نیز هست، بانوانی که اگر نبودند و تنهایی و رنج‌ها و مشقت‌های زندگی را به جان نمی‌خریدند، بی‌شک هرگز زمینه پیروزی مهیا نمی‌شد.
به گفته مسئول بسیج خواهران سپاه بیت‌المقدس کردستان، حضور انبوه خواهران برای انجام کارهایی ولو به ظاهر ساده و جزئی در تمامی جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها، تدارکات و پشتیبانی مناطق جنگی مشاهده می‌شد.
منصوری خاطرنشان کرد: زنان ما در صحنه‌های حمایت و تدارک جنگ و نیز استقامت در برابر حملات هوایی و موشکی دشمن به شهرها، نشان دادند که می‌توانند ایفاگر نقش اصلی برقراری آرامش در خانواده باشند. 
وی در پایان سرکشی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر، اهدای خون، مشارکت فعال در نمایشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقه تیراندازی با اسلحه کلاشینکف و مواردی دیگر را از برنامه‌های کمیته بانوان در هفته دفاع مقدس در سطح استان برشمرد.

 



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:39
بابک

 ارسال به دوستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:
خبرگزاری جوان: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان رغبت را از عوامل مهم هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان عنوان کرد.
خبرگزاری فارس: رغبت مهم‌ترین عامل هدایت تحصیلی است

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، خسرو ساکی سه‌سنبه شب در گردهمایی یک روزه مشاوران دبیرستان‌های استان کردستان که با رویکرد هدایت تحصیلی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سنندج برگزار شد، با اشاره به ضرورت راهنمایی و مشاوره تحصیلی و حضور موثر مشاوران در مدارس و مسئولیت خطیر آنان در دنیای پیچیده امروز، بر نقش و جایگاه راهنمایی و مشاوره به ویژه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تاکید کرد.
وی مشاوره را یک کار حرفه‌ای دانست و خطاب به مشاوران مدارس گفت: مشاوران باید در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به استعداد، رغبت و سابقه تحصیلی آنان توجه کنند و تمام توان خود را برای هدایت دانش‌آموزان به کار ببرند.
وی از مشاوران مدارس خواست در دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت و در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس و در طول سال تحصیلی آینده با حضور در برنامه‌ها، نشست‌های مختلف و تشکیل جلسات توجیهی فردی و گروهی با حضور  دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان و بیان واقعیات با توجه به مزایای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، دانش‌آموزان را به طرف رشته‌هایی که منجر به تولید، شغل و کار آفرینی هستند، هدایت نمایند. 
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یکی از عوامل بیکاری قشر عمده‌ای از جوانان باسواد استان را عدم هدایت تحصیلی درست در دوران تحصیل عنوان کرد و یادآور شد: اگر دانش‌آموزان در گذشته درست هدایت می‌شدند امروز شاهد رشد و ترقی آنها بودیم.
ساکی ادامه داد: اکنون در مدارس فنی ‌و حرفه‌ای ظرفیت بالایی برای دانش‌آموزان کاردانش و فنی‌ و حرفه‌ای وجود دارد و باید تعداد دانش‌آموزان این مدارس را بیشتر کنیم. 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان نیز در ادامه نشست محور گردهمایی را هدایت تحصیلی با هدف توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ذکر کرد و به بیان اهداف برگزاری این نشست پرداخت.
طالب محمدی مرور  وضعیت فعلی توازن رشته‌ای و شاخه‌ای استان، تبیین دقیق استلزامات و ضرورت‌های توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش (مرور مبانی علمی، تجربی و نظری آن)، یادآوری و مرور نقش مهم مشاوره حرفه‌ای و مشاوران آگاه در هدایت تحصیلی مناسب و هم‌اندیشی مدیریت دانش در خصوص راهکارهای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را از اهداف این گردهمایی برشمرد. 
در این نشست یکروزه که با حضور 150 نفر از مشاوران دبیرستان‌ها و کارشناسان مشاوره ادارات آموزش و پرورش برگزار شد، پیرامون هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و توسعه این آموزش‌ها در استان بر اساس چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه بحث و تبادل نظر شد.

 



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:38
بابک

 ارسال به دوستان

سرپرست میراث فرهنگی کردستان خبر داد:
خبرگزاری جوان: سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از برگزاری جشنواره بازی‌های محلی با اسب به مناسبت هفته گردشگری در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: برگزاری جشنواره بازی‌های محلی با اسب در کردستان

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج،‏ امیر الهی سه‌شنبه شب در دومین جلسه کارگروه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان، با بیان اینکه کردستان در بحث نژاد اسب کرد در دنیا شناخته شده است، اظهار داشت: همواره جشنواره‌هایی به نام اسب کرد در استان‌هایی مانند اصفهان و یزد برگزار می‌شود لذا در کردستان باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.
وی تصریح کرد: این‌گونه بازی‌ها و مراسمات تا حدودی در استان به فراموشی سپرده شده که برای احیای آن در هفته گردشگری جشنواره‌ای با عنوان بازی‌های محلی با اسب را برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: این جشنواره هشتم مهر ماه جاری و با همکاری ادارات کل تربیت بدنی و شهرداری در ورزشگاه 22 گولان سنندج برگزار خواهد شد.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان استان این جشنواره را به صورت یک برنامه ثابت هرساله برگزار کنیم.
الهی برگزاری این جشنواره را بهترین فرصت برای جذب بیشتر سرمایه‌گذار در استان عنوان کرد و افزود: ارائه توانمندی و ظرفیت‌ها متعدد استان در این‌گونه جشنواره‌ها بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌‌گذاری است.

* برگزاری هفته فرهنگی کردستان در تهران
این مقام مسئول از برگزاری هفته فرهنگی این استان در تهران خبر داد و گفت: از تاریخ 28 شهریور ماه جاری تا اول مهرماه در کاخ گلستان، سعدآباد یا ارگ آزادی نمایشگاهی از توانمندی‌های استان برپا شود.
وی ادامه داد: پیش‌بینی شده هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی کردستان در قالب حدود 50 غرفه و اجرای زنده موسیقی و رقص کردی به معرفی استان بپردازند.
وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که در مدت مذکور تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان را به نمایش و در معرض دید مردم قرار دهیم.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، افزود: ارائه ظرفیت‌های استان در تمامی جوانب شامل میراث مادی، ابنیه‌های تاریخی، میراث معنوی، ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری، صنایع دستی، سوغات و پخت و پز محلی است.
وی با تاکید بر اینکه از هر فرصتی برای معرفی آداب و رسوم مردم استان باید استفاده شود، گفت: تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم کردستانی‌ها نیز در قالب و فرم‌های نمایشی به نحو شایسته‌ای معرفی خواهند شد

 



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:37
بابک

 مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان:

خبرگزاری جوان: مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر حفظ نژاد و اصالت اسب کرد، گفت: هر نژادی اگر از بین رود بازگشت آن غیرممکن خواهد بود.
خبرگزاری فارس: نژاد اسب کردستان نیازمند حفاظت بیشتری است

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج،‏ ابراهیم حسن‌نژاد سه‌شنبه شب در دومین جلسه کارگروه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان، با قدردانی از برگزار کنندگان مسابقات و جشنواره‌های اسب‌سواری در استان، اظهار داشت: مناسب‌ترین و بهترین راه برای معرفی اسب کرد برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات اسب‌دوانی است.
وی با بیان تفاوت ژنتیکی موجود بین اسب عرب و اسب کرد، تصریح کرد: عرب‌ها مدعی‌اند که اسب کرد از نژاد عرب است ولی با توجه به مدارک و مستندات موجود از نظر ژنتیکی تفاوت زیادی بین اسب کرد و عرب وجود دارد.
وی منشأ اسب عرب را اسب کرد دانست و افزود: در تاریخ آمده که اعراب در زمان جنگ همواره سوار بر الاغ می‌جنگیدند ولی ایرانیان بر اسب سوار بودند و عرب‌ها می‌گفتند ایرانی‌ها سوار بر خر کوهی شدند.
مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان، گفت: مستندات تاریخی موجود نشان‌دهنده اصالت و جایگاه اساسی اسب در کشور ما دارد که باید با تمام توان این جایگاه را حفظ کنیم.
حسن‌نژاد به تیپ و مشخصات اسب کرد اشاره کرد و افزود: بدن اسب کرد کوتاه، دست و پا و پوزه زمخت و بدون سوار کار ظاهری زیبایی ندارد و زیبایی ظاهر آن با سوار کار مشخص و نمایان می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تاریخچه‌های موجود، کردستانات دارای اسب کرد هستند و این اسب واجد نژاد و اصالت است.
وی از جمله وظایف سازمان جهاد کشاورزی را اصلاح نژاد، نگهداری و پرورش اسب ذکر کرد و گفت: در طول دو سال گذشته اسب‌ها را چک گذاری کردیم و مشخصات آن‌ها را به ثبت رسانده‌ایم.
مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان به نبود مارکر ژنتیکی اسب کرد اشاره کرد و اظهار داشت: اسب کرد خالص آن کم پیدا می‌شود بنابراین تعیین مارکرهای ژنتیکی که نیازمند انجام کارهای گسترده در زمینه مولکولی است، در استان تاکنون انجام نشده است.
حسن‌نژاد با بیان اینکه با نابودی گونه یا نژادی از گیاهان و حیوانات بازگشت آن‌ها غیرممکن است، عنوان کرد: یکی از پروژه‌های ما در جهاد اصلاح نژاد اسب است که در شورای برنامه‌ریزی استان در سال جاری حذف شده است.
رئیس هیئت سوارکاری کردستان هم در ادامه این جلسه با اشاره به پیشینه کهن نگهداری و وجود اسب در استان اظهار داشت: در استان تاکنون از اسب کرد حمایتی نشده است.
عبدالمومن مردوخ از مسئولان خواست تلاش و همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند تا جوانان سوارکار استان در میادی و مسابقات مختلف به چهره‌ای شاخص تبدیل شوند.
وی تصریح کرد: بهترین نمونه اسب کرد در حال حاضر در طاق بستان استان کرمانشاه است.

 



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:36
بابک

 

ارسال به دوستان
سرپرست دارالقرآن کریم کردستان خبر داد:
خبرگزاری جوان: سرپرست دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری 25 دوره تفسیر موضوعی قرآن کریم در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: برگزاري 25 دوره تفسير موضوعي قرآن کريم در کردستان

ناصر علیپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این دوره قرآنی از ابتدای ماه مبارک رمضان در سطح مساجد استان کردستان آغاز شد و اخیرا نیز آزمون پایانی این دوره از شرکت کنندگان گرفته شد. 
وی بیان داشت: از این تعداد دوره قرآنی پنج دوره در شهرستان سنندج، چهار دوره در قروه، چهار دوره در بیجار، سه دوره در سقز، سه دوره در مریوان، دو دوره در کامیاران، یک دوره در دهگلان، دو دوره در دیواندره و یک دوره نیز در بانه برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری این دوره آموزشی جزء سی‌ام قرآن کریم با حضور اساتید و مربیان قرآن دارالقرآن کریم و متعلمین و قرآن‌آموزان علاقمند برگزار شد. 
سرپرست دارالقرآن کریم استان کردستان ادامه داد: این دوره به منظور ترویج فرهنگ قرآن کریم، آشنایی بیش از پیش قرآن‌آموزان با آیات کتاب الهی و مانوس شدن جوانان و نوجوانان با کلام خداوند برگزار شد. 
علیپور تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان علاوه بر برگزاری دوره یاد شده فعالیت‌های قرآنی مختلفی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در سطح استان برگزار کرد که برگزاری ویژه برنامه سی شب سی مسجد، برگزاری مراسم جزءخوانی کل قرآن کریم، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و مسابقات قرآنی از جمله این برنامه‌ها است. 
وی اضافه کرد: این برنامه‌ها از سوی دارالقرآن کریم استان کردستان با همکاری موسسات و خانه‌های قرآنی در سطح مساجد استان برگزار می‌شد.
وی بیان داشت: صدا و سیمای مرکز استان کردستان نیز در راستای انعکاس برنامه‌های یاد شده همکاری لازم را با این اداره کل داشت و مراسم جزءخوانی قرآن کریم را در ماه مبارک رمضان به صورت زنده پخش کرد.
سرپرست دارالقرآن کریم استان کردستان گفت: دارالقرآن کریم این استان در طول سال برنامه‌های قرآنی مختلف را اجرا می‌کند و در این راستا چندین برنامه دیگر را در دست اجرا دارد.
علیپور همچنین از اجرای طرح کرسی‌های تلاوت در این استان خبر داد و افزود: این طرح در مساجد جامع، مهدیه و مسجد قائم سه شهرستان سنندج، قروه و بیجار برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: در راستای اجرای این طرح هر هفته یک جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور قاریان و مفسران استان برگزار می‌شود.
وی زمان برگزاری این طرح را 13 شهریور ماه عنوان کرد و یادآور شد: این طرح قرآنی تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:36
بابک
درباره وبلاگ


به وبلاگ باشگاه خبر جوان سنندج خوش امدید فرهادی
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبر جوان و آدرس khabarjavankordestan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تصادفی -->
src="http://LoxBlog.Com/fs/fallw.js">