خبر جوان
خبر جوان کردستان

خبرگزاری جوان: سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان کردستان با تاکید بر فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای حضور پررنگ کارکنان شاهد و ایثارگر این دانشگاه در سطوح مختلف کاری، از ارائه خدمات ویژه به آنان خبر داد.به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، محسن پیشوایی‌علوی سه‌شنبه‌شب در جلسه تخصصی امور شهدا و ایثارگران مراکز و واحدهای تابعه پیام نور استان که با حضور مشاور استاندار و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پیام نور سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 97 کارمند و استاد شاهد و ایثارگر در مراکز و واحدهای تابعه پیام نور مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: این دانشگاه با درک جایگاه والای خانواده‌های شاهد و ایثارگر، همواره زمینه‌های لازم برای حضور مؤثر آنان در عرصه‌های مختلف کاری را فراهم کرده و خدمات ویژه‌ای را نیز در راستای ارتقای شغلی و تبدیل وضعیت‌ها به آنان ارائه داده و می‌دهد. 
سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان ساماندهی امور خانواده‌های شهدا را از جمله تأکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری دانست و قدردانی از ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های خانواده‌های ایثارگران و شهدا را به مثابه قدردانی از شهدا عنوان کرد.
پیشوایی‌علوی نشر ارزش‌های دفاع مقدس و آرمان‌های والای شهدا و ایثارگران را از جمله مواردی دانست که در هویت‌بخشی به جوانان و استحکام مبانی اعتقادی و فرهنگی آنان بسیار مؤثر است.
وی افزود: دانشگاه پیام نور کردستان با 10 مرکز و واحد تابعه و بیش از 23 هزار دانشجو به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه استان از لحاظ جمعیت دانشجویی مطرح بوده و این مهم وظیفه اساتید، کارکنان و مسئولان این دانشگاه را در گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هویت ساز از جمله نشرآرمان‌های شهدا خطیرتر می‌کند.
سرپرست دانشگاه پیام نور استان کردستان تصریح کرد: با تمام توان در مسیر نشر آرمان‌های شهدا و آشنایی دانشجویان با اهداف متعالی آنان گام بر می‌داریم و در این راستا سعی می‌شود همه اماکن آموزشی و فرهنگی پیام نور استان در مراکز و واحدهای تابعه به اسامی شهدای گران‌قدر استان مزین شود.
پیشوایی‌علوی بر ارائه خدمات مختلف به کارکنان و اساتید شاهد و ایثارگر این دانشگاه تأکید کرد و از تمهیدات لازم برای ارائه خدمات ویژه درباره تبدیل وضعیت‌ها و ارتقای شغلی برای آنان خبر داد.
وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور کردستان با توجه به فعالیت گسترده در همه شهرستان‌های استان زمینه‌های لازم را برای حضور افراد جا مانده از تحصیلات دانشگاهی فراهم کرده و نمونه بارزی از عدالت‌محوری، بومی‌گزینی و مهروزی و نگاه ویژه مسئولان نظام اسلامی برای رفع محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌ها در کردستان به شمار می‌آی 



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:35
بابک

 نتقاد نماینده مردم قروه از روند کند اجرای پروژه‌ها؛

 

خبرگزاری جوان: نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس از استان کردستان به عنوان کلکسیون طرح‌های نیمه تمام در کشور نام برد و گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در این استان در حالت توقف و یا با روند کندی مواجه هستند.

خبرگزاری فارس: کردستان کلکسیون طرح‌های نیمه تمام کشور است

سیدعماد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، اظهار داشت: پروژه‌های زیرساختی در استان با رکود مواجه است و علت آن نشأت گرفته از تاخیر در ابلاغ بودجه و عدم مبادله به موقع موافقتنامه‌ها است.
وی با عنوان اینکه فصل عمران و انجام پروژه‌های زیرساختی در استان کردستان محدود است، افزود: بیشتر پروژه‌ها در استان دستخوش تغییرات می‌شود و در مجلس به دنبال آنیم که سال مالی تا مهرماه ادامه یابد.
نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان کردستان در اجرای پروژه‌ها به اندازه یک سال عقب است و این جز با مبادله زودهنگام موافقتنامه‌ها و همچنین اختصاص اعتبارات جبران نخواهد شد.
حسینی یادآور شد: اگر چه تلاش مسئولان استان و به ویژه استاندار و سایر مدیران بر اجرای دقیق و به موقع پروژه‌هاست اما دلایل دیگری مانع از عدم تحقق آنها می‌شود که این موضوع نیازمند بررسی دقیق و شناسایی آن عوامل است.
به گفته وی، پروژه‌های زیربنایی و توسعه‌ای در استان از محل مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت و رهبری آغاز و توقعی را در مردم ایجاد کرده است اما روند آنها به گونه‌ای است که جز ناامیدی چیز دیگری را به دنبال دارد و این نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و دقیق است.
نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر اجرای ناتمام طرح‌ها، در بخش آب شرب روستایی و راه روستایی مشکلات زیادی داریم که جز با برنامه‌ریزی اصولی و دقت و تجدیدنظر در سیستم برنامه‌ریزی استان چاره‌ای دیگر برای حل آنها وجود ندارد.
حسینی بیان داشت: استان کردستان نیز همانند سایر استان‌های کشور اعتباراتی در قالب اعتبارات استانی و ملی دریافت می‌کند که با برنامه‌ریزی قوی می‌توان آن را به پروژه‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمام اختصاص داد تا مدت زمان اجرای یک پروژه در استان به اندازه عمر مفید آن طول نکشد.
وی در پایان هر پروژه‌ای که در استان کردستان آغاز می‌شود تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی به جدیت دنبال می‌شود و پس از آن دیگر متوقف و یا روند آن به گونه‌ای است که تغییرات و پیشرفت آن به چشم نمی‌آید

 



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:34
بابک

 

  مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل

 

مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهاي نوآوران و مخترعان استان كردستان بازدید کردند

دكتر واعظ زاده خبر داد:
 حمايت يك ميليارد ريالي بنياد ملي نخبگان از مخترعان جوان استان كردستان
 

 مقام معظم رهبری روز 27 ارديبهشت از نمایشگاه دستاوردهای نوآوران و مخترعان جوان استان کردستان بازدید کردند.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان در حاشيه برپايي اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر حمايت از نوآوران و مخترعان استان، در كمترين فرصت برگزار شد. 
 وي افزود: با فراخوان جوانان نوآور و مخترع استان، يك نمايشگاه اوليه از اختراعات و نوآوري هاي استان برپا و توسط اعضاي هيات علمي دانشگاههاي محلي و تهران مورد ارزيابي و داوري قرار گرفت. 
 رئيس بنياد ملي نخبگان افزود: در همين مدتي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان كردستان حضور دارند، از مخترعان و نوآوران استان كردستان دعوت شد ، تا نمونه ساخته شده اختراعات و نوآوري‌هاي خود را در نمايشگاه عرضه كرده و در معرض ارزيابي و داوري داوران متخصص قرار دهند .
 وي اضافه نمود: پس از داوري از ميان 68 نوآوري و اختراع به نمايش گذاشته شده، تعداد 30 اثر توسط داوران تاييد وبه عنوان اختراع برتر در محضر مقام معظم رهبري به نمايش گذاشته شد.
 وي گفت: در روز برپايي نمايشگاه، از طريق بنياد ملي نخبگان ، اعتباري به ميزان يك ميليارد ريال براي حمايت و پشتيباني از مخترعان برگزيده تامين وبه حساب دانشگاه كردستان واريز گرديد ، تا به منظور تكميل اختراعات و نوآور ي ها ، در اختيار جوانان نوآور و مبتكر استان قرار گيرد.
 دكتر واعظ زاده همچنين با اعلام خبر تاسيس دفتر نخبگان استان كردستان در آينده نزديك تصريح كرد: انشاءالله با تحقق اين اقدام مهم در استان كه از بركات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي است ، شاهد تحول رشد و بالندگي بيشتر نخبگان و استعدادهاي برتر استان كردستان باشيم.
 وي افزود: با انتخاب بنايي مناسب ، مراحل اوليه تأسيس دفتر بنياد نخبگان دراستان كردستان فراهم شده و به محض اينكه استانداري محترم اين بنا را آماده كرده و در اختيار بنياد ملي نخبگان قرار دهد، با انتصاب يكي از نخبگان علمي استان به عنوان مسئول دفتر نخبگان استان كردستان، اين دفتر كار خود را در استان كردستان آغاز خواهد كرد. رئيس بنياد ملي نخبگان همچنين به اقدامات بلند مدت بنياد ملي نخبگان در كردستان اشاره كرد و افزود: بنياد ملي نخبگان براي استان كردستان برنامه‌هاي بلند مدت درنظر گرفته و قرار است اين برنامه‌ها تحت نظر دفتر نخبگان استان و با همكاري بنياد ملي نخبگان انجام شود كه مشروح آن در مراسم افتتاحيه دفتر اعلام خواهد شد. 
 وي يادآور شد: ما درحال حاضر يك گروه از نخبگان برجسته كردستان را تحت پوشش داريم ، كه تعدادي از آنها در خود استان هستند و تعداد بيشتري درتهران و دانشگاهها بزرگ كشور مشغول تحصيل‌ مي باشند . اين دسته از نخبگان تحت پوشش كه اغلب دارندگان مدال هاي المپياد و نفرات برتر كنكور سراسري و منتخبين جشنواره هاي ملي خوارزمي، رازي و استادياران جوان هستند، در حال حاضر از حمايت‌هاي بنياد ملي نخبگان استفاده مي‌كنند. 
 رئيس بنياد ملي نخبگان افزود: برنامه‌ريزي شده است كه از اين افراد و نخبگان و استعدادهاي برتر استان براي برنامه هاي دراز مدت دفتر نخبگان استان كردستان استفاده شود



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:32
بابک

درباره دریاچه زریوار افسانه های زیادی مطرح است که مشهورترین آنها درباره شهری مدفون در اعماق دریاچه است.
۱۳۹۰ شنبه ۲۵ تیر ساعت 12:17 

باشگاه جوانی برنا/ دریاچه، تالاب آب شیرین زریوار در فاصله سه کیلومتری شمال باختری شهر مریوان، در استان کردستان قرار دارد و از منحصربه فرد ترین دریاچه های آب شیرین جهان است. 


 
در فصل زمستان تمام سطح دریاچه بخ می بندد. تالاب زریوار به عنوان واحد اکولوژیکی و اکوسیستم آبی در کردستان پدیده‌ای بسیار زیبا ونادر است که در دره ای واقع شده و از دو طرف غرب و شرق با کوه‌ های پوشیده از جنگل احاطه شده‌است.



پوشش بیشتر اراضی این منطقه جنگل و بیشه زارهای نیمه انبوه است که گونه غالب جنگلی آن بلوط ایرانی است و البته گلابی وحشی، زالزالک و بادام هم در این منطقه دیده می شود.


دریاچه زریوار دارای انواع آبزیان پرندگان و پوشش گیاهی متنوع است. درباره این دریاچه افسانه های زیادی مطرح است که مشهور ترین آنها درباره شهری مدفون در اعماق دریاچه است که مشخص نیست تا چه حدی حقیقت دارد.

 


بازارچه مرزی باشماق در فاصله ۱۶ کیلومتری دریچه، نمایشگاه‌های صنایع دستی، پارکینگ کنار دریاچه،هتل چهار ستاره زریوار در کنار دریاچه،هتل چهار ستاره نوروز در مریوان، ستادهای اسکان مهمانان در تعطیلات عید و تابستان از امکانات گردشگری اطراف دریاچه زیبای زریوار در کردستان هستند. راستی فراموش نکنید اهالی کردستان مردمی بسیار مهمان نواز هستند.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:30
بابک

 

 

سه شنبه 8 شهریور 1390  09:04 ق.ظ 
استانداری کردستان برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای اجرایی استان طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری ودستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی وتخصص برای بکارگیری افراد در دستگاههای اجرایی واز محل سهمیه های استخدامی تعداد  43 نفر را از طریق برگزاری آزمون توانمندیهای عمومی ،تخصص ،مصاحبه تخصصی وگزینش ،بصورت پیمانی استخدام می نماید.

 

 

رشته‌های تحصیلی مورد نیاز به تفكیك شهرستان‌های متقاضی در متن اطلاعیه درج شده است.

حداكثر سن برای دارندگان مدرك فوق‌دیپلم 30 سال، لیسانس 32، فوق‌لیسانس 34 و دكتری 36 سال می‌باشد. 

ثبت‌نام از تاریخ پنجم شهریور آغاز شده و تا پانزدهم شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت. 
كارت ورود به جلسه آزمون در روزهای 19، 20 و 21 مهر ماه قابل دریافت می‌باشد.

جهت ثبت نام به یکی از لینک های زیر مراجعه نمایید.

www.namnevisi.com

www.namnevisi.net

www.kordestan.namnevisi.com

namnevisi.com

namnevisi.net

 



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:28
بابک


خبرگزاري فارس: رئيس دفتر بنياد ملي نخبگان در استان كردستان با اشاره به توانمندي‌هاي بالاي جوانان كردستاني و فعاليت‌هاي گسترده نخبگان استان، گفت: با استفاده درست و منطقي از استعدادهاي ناب جوانان استان شاهد تبديل شدن كردستان به يك استان پيشرو در كشور خواهيم بود.

با استفاده از استعدادهاي جوانان كردستان استاني پيشرو داريم

به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، رحمت‌الله ميرزايي شنبه ‌شب در نشست تخصصي جمعي از نخبگان جوان با استاندار كردستان در سنندج، اظهار داشت: به دليل محروميت‌ها و عدم امكانات در حوزه علم و فناوري در گذشته و ضعف زيرساخت‌ها در اين خصوص شاهد عدم استفاده حداكثري از توانمندي‌ها و استعدادهاي ناب جوانان اين خطه از ميهن اسلامي در عرصه‌هاي مختلف علم و فناوري بوده‌ايم كه در صورت توجه به اين انگيزه‌هاي نهفته شاهد حركت شتابنده و سريع استان به سوي توسعه و آباداني خواهيم بود. 
وي افزود: بنياد ملي نخبگان در همين راستا و به منظور كاهش فاصله بين استان‌هاي برخوردار و محروم شكل گرفته و هدفي جز شكوفايي استعدادهاي ناب جوانان ايراني و استفاده درست و منطقي از اين توانمندي‌هاي گسترده براي تعالي كشور را دنبال نمي‌كند و در اين مسير نيز با تمام امكانات خود از اين جوانان حمايت خواهد كرد. 
مسئول دفتر بنياد ملي نخبگان در استان كردستان تصريح كرد: توجه به نخبگان علمي، فرهنگي و اجتماعي در هر جامعه‌اي موجب ارتقاي شاخص‌هاي توسعه‌اي و رشد و آباداني هرچه بيشتر آن جامعه مي‌شود و در اين راستا مسئولان نظام مقدس اسلامي با نگاهي عدالت‌محورانه و استفاده از توانمندي‌ها و استعدادهاي ناب جوانان ايراني در اقصي نقاط كشور نگاهي ويژه به حمايت و ساماندهي امور نخبگان جوان دارند. 
ميرزايي افزود: در همين راستا از سال 86 با حمايت‌هاي مسئولان استان كانون نخبگان جوان با هدف حمايت، جذب، كشف استعدادهاي ناب علمي، فرهنگي، قرآني، ورزشي، مطالعه و تحقيق، علوم انساني و اختراعات فعاليت خود را آغاز كرد. 
وي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون در اين كانون 156 نخبه جوان استان در حوزه‌هاي مختلف ساماندهي شده‌اند و فعاليت‌ها و خدمات گسترده‌اي نيز در طول اين سه سال انجام شده‌ است. 
ميرزايي از توجه جدي اين دفتر براي حمايت از طرح‌هاي ابتكاري و جوانان نخبه استان در حوزه‌هاي مختلف خبر داد و افزود: تمام توان خود را براي خدمت به جوانان با استعداد و تلاشگر كردستاني براي فتح قله‌هاي افتخار و عزت به كار مي‌گيريم. 
وي تأكيد كرد: جوانان نيز بايد علاوه بر تلاش فكري و نوآورانه به سمت تجاري‌سازي و كاربردي كردن طرح‌هاي خود گام هاي مؤثري را بردارند. 
وي افزود: پس از تشكيل شوراهاي سياست‌گذاري و علمي بنياد ملي نخبگان در استان و انسجام و انتظام در اين شوراها سعي بر آن است در كوتاه‌ترين زمان كارگروه‌هاي تخصصي با استفاده از توانمندي‌هاي جوانان نخبه استان شكل گيرد. 
مسئول دفتر نمايندگي بنياد ملي نخبگان در استان كردستان اظهار داشت: با توجه به اينكه استان كردستان يكي از استان‌هاي تازه وارد در حوزه ساماندهي امور نخبگان بوده و دفتر اين بنياد نيز چند روزي است كه در استان داير شده‌است اما با مشورت‌ها و رايزني‌هاي به عمل آمده با مسئولان كشوري بنياد و به منظور استفاده از تجربيات استان‌هاي پيشرو در وهله نخست سه استان قزوين، اصفهان و آذربايجان شرقي به عنوان استان‌هاي الگو و پايلوت براي ساماندهي امور نخبگان جوان كردستاني در نظر گرفته‌شده‌اند كه در طول سال از تجربيات اين استان‌ها به بهترين شكل استفاده خواهد شد.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:27
بابک

 

گروه فعاليت‌های قرآنی: اولين جشنواره قرآنی جوان استان كردستان در رشته‌های قرائت، حفظ 15جزء، حفظ كل قرآن و تواشيح، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين «بكتاش»، رييس سازمان تبليغات اسلامی استان كردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كردستان، گفت: اين جشنواره با هدف ترويج فرهنگ قرآنی و اشاعه آن بين جوانان 15 بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: اين جشنواره تا بهمن‌ماه جاری از علاقه‌مندان در سازمان تبليغات اسلامی كردستان ثبت‌نام می‌كند.

حجت‌الاسلام بكتاش افزود: در پايان اين جشنواره به نفرات برتر هر رشته هدايايی داده می‌شود.



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:26
بابک

 

به منظور ساماندهي انتخابات دور پنجم خانه مطبوعات استان، اعضاي هيئت مديره موقت خانه مطبوعات كردستان براي شش ماه كاري معرفي شدند.

ادامه ...

چهارشنبه 17 فروردين 1390

  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیواندره با همکاری انجمن ادبی ئارای دیواندره برگزار   

 

شب شعر فروردین در ديواندره برگزار شد.

ادامه ...

پنجشنبه 19 اسفند 1389

  بيش از سيصدوپنجاه نشريه مكتوب در كردستان توزيع ميشود.   

 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان با اشاره به برشمردن شاخص‌هاي فرهنگي و اجتماعي در استان، از توزيع 350 نشريه، مجله، هفته‌نامه و ماهنامه به صورت متناوب در سطح استان خبر داد.

ادامه ...

پنجشنبه 19 اسفند 1389

  مبناي اطلاع‌رساني گسترش ارزش‌هاي اخلاقي و انساني باشد   

 

نماينده ولي فقيه در منطقه كردستان با اشاره به اهميت اطلاع‌رساني در جوامع جهاني‌ تأكيد كرد: مبناي اطلاع‌رساني بايد در راستاي گسترش ارزش‌هاي اسلامي، اخلاقي و انساني باشد.


ادامه ...

چهارشنبه 18 اسفند 1389

  نمايشگاه عكس پرتره هنرمندان كرد در سنندج افتتاح شد   

 

نخستين نمايشگاه عكس پرتره هنرمندان و فرهيختگان كرد با حضور مديركل ارشاد اسلامي كردستان و به همت افشين فتاحي عكاس جوان كردستاني با عنوان عشق آسماني در سنندج افتتاح شد.

ادامه ...

دوشنبه 16 اسفند 1389

  جشنواره فیلم و عکس ژیار در شهرستان بیجار برگزار می شود   

 

سرپرست دفتر انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج از برگزاری هفتمین دوره جشنواره فیلم و عکس استان کردستان با عنوان ژیار در شهرستان بیجار خبر داد.

ادامه ...

دوشنبه 16 اسفند 1389

  نقش رسانه ها در آسیب شناسی و تعالی فعالیت های فرهنگی انکارناپذیر است   

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه این استان در حوزه های مختلف، گفت: نقش رسانه ها در آسیب شناسی و تعالی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی انکارناپذیر است.

ادامه ...

دوشنبه 16 اسفند 1389

  آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی و هنری زمینه ساز توسعه همه جانبه است   

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی و هنری را زمینه ساز توسعه همه جانبه عنوان کرد.

ادامه ...

دوشنبه 16 اسفند 1389

  زمينه توسعه صنعت چاپ كردستان در عراق فراهم است   

 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان با اشاره به توانمندي‌هاي استان در زمينه صنعت چاپ و نشر، گفت: زمينه توسعه بازار صنعت چاپ و نشر كردستان در عراق به ويژه شمال اين كشور و استان‌هاي همجوار فراهم است كه بايد از آن به نحو احسن استفاده كرد.

ادامه ...

دوشنبه 16 اسفند 1389

  فعاليت 110 كانون تبليغاتي وكانون چاپ ونشر در كردستان فعاليت مي كند.   

 

مديركل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان گفت: در حال حاضر استان كردستان با داشتن 110 كانون تبليغاتي و كانون چاپ و نشر و كارگاه‌هاي سيلك توانسته اين صنعت را نهادينه كند.

ادامه ...



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:14
بابک

مديركل تبليغات اسلامي استان كردستان گفت: كتاب تفسير سوره ممتحنه، نوشته آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي به زبان كردي ترجمه و در 3 هزار نسخه به چاپ رسيد.‌

 

به گزارش گروه فرهنگي «شبکه خبر جوان»، حجت‌ الاسلام مسعود صفي‌ياري با اعلام اين مطلب اظهار داشت: كتاب تفسير سوره ممتحنه، نوشته آيت‌الله قربانعلي دري نجف آبادي به همت اداره تبليغات اسلامي كردستان ترجمه و در 3 هزار نسخه به چاپ رسيد.

وي با اشاره به اينكه، اين كتاب دومين كتاب ترجمه شده به زبان كردي توسط اين اداره كل است، خاطرنشان كرد: ترجمه قرآن كريم به زبان كردي نخستين كتاب چاپ شده اين اداره كل است.

صفي‌ياري اذعان داشت: تفسير سوره ممتحنه مشتمل بر سه گفتار شامل، آشنايي با سوره ممتحنه، كليات اين سوره و تفسير آن است.

مديركل تبليغات اسلامي كردستان تصريح كرد: طرح چاپ تفسير سوره‌هاي قرآن به زبان كردي با هدف بومي كردن ادبيات ديني و مذهبي و گسترش و اشاعه فرهنگ قرآني و شناساندن ارزش‌هاي ديني به مردم كردستان صورت مي‌گيرد



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:12
بابک

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان از برگزاري سومين جشنواره موسيقي منطقه‌اي غرب كشور در سنندج خبر داد.

 

به گزارش گروه فرهنگي «شبکه خبر جوان»، منصور ايماني با اشاره به اهداف برگزاري اين جشنواره در استان اظهار داشت: اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان با همكاري انجمن موسيقي سنندج و به ياري هنرمندان، با هدف فراهم كردن بستر مناسب براي ارائه ميراث ارزشمند موسيقي ايراني، اسلامي و حفظ و صيانت از آن و حمايت از هنرمندان خلاق، جشنواره موسيقي منطقه‌اي غرب كشور را در سنندج برگزار مي‌كند.

وي به بخش‌هاي مختلف جشنواره موسيقي منطقه‌اي غرب كشور اشاره كرد و افزود: اين جشنواره در دو بخش اجراي گروه موسيقي كلاسيك ايراني و موسيقي بومي نواحي غرب كشور برگزار مي‌شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان مهلت ارسال آثار توسط هنرمندان را تا پنجم آذرماه سال‌جاري و اعلام نتايج آثار راه يافته به دبيرخانه را تا 10 آذرماه اعلام كرد و بيان داشت: اين جشنواره نيمه دوم آذر ماه امسال مصادف با عيد غدير خم در شهرستان سنندج برگزار مي‌شود.

ايماني در پايان از هنرمندان خواست آثار خود را با كيفيت صوتي مناسب به همراه اشعار تايپ شده و تصوير شناسنامه سرپرست و گروه به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند



           
پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:, :: 1:11
بابک
درباره وبلاگ


به وبلاگ باشگاه خبر جوان سنندج خوش امدید فرهادی
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبر جوان و آدرس khabarjavankordestan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تصادفی -->
src="http://LoxBlog.Com/fs/fallw.js">